Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată de către
PRIMĂRIA COMUNEI ---
PRIMĂRIA COMUNEI ---, cu sediul ---, jud. .Călărași, Adresa: Strada ---, nr. ---, Cod postal:---, Telefon: ---, Fax: + ----, Email
Scopurile și baza legală a prelucrărilor
– pentru a face demersurile necesare în vederea încheierii unui contract, a unei colaborări sau a achiziționării de servicii/produse pe care le oferim/solicităm;
– pentru a răspunde la întrebări și solicitări;
– pentru a ne apăra împotriva atacurilor cibernetice;
– pentru a oferi și îmbunătății serviciile pe care le oferim;
– pentru a oferi și îmbunătății site-ul nostru web.
În conformitate cu legislaţia naţională şi europeană în vigoare, Primăria Comunei --- are obligaţia de a administra în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopurile specificate, datele personale care îi sunt furnizate.
Primăria Comunei --- prelucrează datele dumneavoastră personale în conformitate cu prevederile RGPD, în calitate de operator, prin intermediul serviciilor/birourilor/compartimentelor, ţinând cont de prevederile specifice aplicabile, pentru derularea următoarelor activități:
1. În scopul furnizării serviciilor administrative, de sănătate și siguranță în localitate, respectiv:
- Registratură
- Acordare audienţe
- Soluţionare petiţii/sesizări
- Gestiune economico-financiară şi administrativă
- Stare civilă
- Prevenirea şi combaterea infracţionalităţii stradale
- Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor
- Protecţia şi securitatea persoanelor şi bunurilor
- Protecţie şi asistenţă socială
- Autoritate tutelară
- Cadastru
- Urbanism
- Spaţiu locativ
- Asociaţii de proprietari
- Servicii publice
- Servicii juridice
- Evidenţă electorală
- Achiziţii publice
- Vânzare-cumpărare;
- Impozite şi taxe;
- Ajutorare comunitară;
- Comunicare operativă şi eficientă dintre Primăria Comunei --- și cetăţean;
- Asigurare de servicii de documentare la bibliotecă;
- Îndeplinirea tuturor obligațiilor legale ale Primăriei, referitor la furnizorii de servicii educaționale.
2.Executarea contractului individual de muncă:
- întocmirea dosarului de personal
- Completarea REVISAL;
- fişa postului
- Întocmirea şi transmiterea statelor de plată;
- Alimentarea cardului de salariu;
- Plata salariului şi/sau altor sume (deconturi) prin virament bancar;
- Comunicarea angajat – angajator;
- Respectarea oricărei cerinţe legale de reglementare în domeniul sănătăţii şi securităţii muncii (colaborarea şi schimbul de informaţii cu medicul de medicina a muncii, prevenirea si stingerea incendiilor PSI/SU) ;
- Declaraţia 112;
- Monitorizarea/securitatea persoanelor, spaţiilor, bunurilor utilizate de Primăria Comunei ---; în acest context Primăria Comunei --- poate supraveghea video unele părţi ale incintelor în care îşi desfăşoară activitatea, poate asigura supravegherea video străzilor din localitate, pentru asigurarea pazei şi protecţiei persoanelor, bunurilor şi valorilor, a imobilelor şi a împrejmuirilor acestora;
- Închieiere contracte de furnizare de bunuri/servicii;
- Scopuri arhivistice;
- Scopuri statistice;
- Monitorizarea/securitatea persoanelor, spaţiilor, bunurilor utilizate de Instituţie; în acest context Primăria Comunei --- poate supraveghea video unele părţi ale incintelor în care îşi desfăşoară activitatea pentru asigurarea pazei şi protecţiei persoanelor, bunurilor şi valorilor, a imobilelor şi a împrejmuirilor acestora;
- Organizare/derulare evenimente;
- Accesul la informaţii de interes public;
- Înregistrarea și soluționarea notificărilor de încălcare a securității datelor cu caracter personal;
Vă rugăm să rețineți următoarele infromații
– Perioada de timp: Vom încerca să răspundem solicitării în termen de 30 de zile. Cu toate acestea, termenul poate fi prelungit din motive specifice legate de dreptul legal specific sau complexitatea cererii dumneavoastră.
– Restricționarea accesului: în anumite situații, este posibil să nu vă putem oferi acces la toate sau la unele dintre datele dumneavoastră personale datorită dispozițiilor legale. Dacă refuzăm cererea dumneavoastră de acces, vă vom informa despre motivul refuzului.
– Imposibilitatea de a vă indentifica: În unele cazuri, este posibil să nu putem găsi datele dumneavoastră personale din cauza identificatorilor pe care îi furnizaţi în solicitare. Un exemplu de date cu caracter personal pe care nu le putem consulta atunci când ne furnizaţi numele și adresa de e-mail sunt datele colectate prin cookie-uri de browser. În astfel de cazuri, în cazul în care nu vă putem identifica ca persoană vizată, nu suntem în măsură să ne conformăm solicitării dumneavoastră, cu excepția cazului în care furnizaţi informații suplimentare care să permită identificarea.
- Primăria Comunei --- nu va trebui să solicite aprobarea sau acordul explicit pentru a prelucra datele cu caracter personal, deoarece are o bază legală pentru prelucrarea datelor (ACTUL NORMATIV) deşi conceptul de consimţământ în ceea ce priveşte unele dintre activităţile Primăriei va rămâne important - spre exemplu, pentru transmiterea de newsletter, montorizare video.
- Potrivit dispoziţiilor din OUG 57/2019 – Codul Administrativ:
Secțiunea III, art. 410 alin. (5) - Persoanele care au acces la datele cuprinse în evidenţa naţională a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici, precum şi la dosarul profesional al funcţionarului public au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor cu caracter personal, în condiţiile legii;
- 439 - Funcţionarii publici au obligaţia să păstreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu aplicarea dispoziţiilor în vigoare privind liberul acces la informaţiile de interes public;
Dacă nu sunteți de acord cu furnizarea datelor personale, Primăria Comunei ---, prin serviciile/birourile/compartimentele din structura sa, nu poate să realizeze demersurile legale pentru furnizarea serviciilor sus-menţionate.
Temeiul legal al prelucrării datelor
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate pentru îndeplinirea obligațiilor legale care îi revin operatorului ( Primăria Comunei ---), conform articolului 6 alin. 1 literele a), b) şi c) din GDPR.
În măsura în care sunt necesare categorii speciale de date cu caracter personal, Primăria Comunei --- va solicita consimțământul dvs. în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) lit. (a) din GDPR.
Legislația care guvernează, în principal, activitățile derulate de serviciile / birourile / compartimentele din cadrul Primăriei Comunei --- sunt următoarele:
- Codul administrativ
- Regulamentul 2016/679/UE, al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE
- Directiva 2016/680/CE, privind protecția persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autoritățile competente în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a infracțiunilor sau al executării pedepselor și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Deciziei-cadru 2008/977/JAI a Consiliului
- Legea nr. 190/2018, privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
- Legea 102/2005, modificată și completată, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
- Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice
- Legislația care guvernează raporturile UAT – Cetăţean
- Legea 53/2003, actualizată - Codul muncii
- Legea 82/1991, actualizată – a contabilităţii
- Legea nr. 544/2004, a contenciosului administrativ;
- Ordonanţa guvernului nr. 27/2002, privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor;
- Codul de procedură civilă;
Ce informații colectăm
a) Informațiile pe care ni le furnizaţi voluntar:
Când utilizaţi formularul de contact de pe site, când ne contactaţi prin telefon sau e-mail sau comunicaţi cu noi în orice mod, ne daţi în mod voluntar informațiile pe care prelucrăm. Aceste informații includ numele, prenumele, adresa locuinţei, adresa de e-mail și numărul de telefon.
Oferindu-ne aceste informații, noi le păstrăm în condiții de securitate și confidențialitate în baza noastră de date. Nu dezvăluim sau tranferăm informații către terți decât către instituţiile statului care au acest drept prin lege.
b) Informații pe care le colectăm automat
Când accesaţi şi navigaţi pe site-ul Primăriei Comunei ---, este posibil să colectăm informații despre vizitae dumneavoastră pe site. Ori de câte ori accesați site-ul de pe un calculator/laptop/telefon mobil sau orice alt dispozitiv de comunicare electronic/smart există, de asmenea, posibilitatea de a se colecta și stoca inclusiv informații referitoare la adresa IP, la tipul de motor de căutare și/sau locul din care se face accesarea site-ului, precum și informații legate de secțiunile pe care le consultaţi. Politica de confidențialitate se aplică tuturor activităților și informațiilor care sunt legate/conținute de site-ul nostru. Putem colecta aceste informații prin folosirea cookie-urilor sau a altor tehnologii similare.
Tipuri de date cu caracter personal pe care le prelucrăm
„Date cu caracter personal” înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”);
Potrivit legislației, dumneavoastră, în calitate de vizitator al site-ului sau beneficiar al unui serviciu prestat de Primăria Comunei ---, sunteți o „persoană vizată”, adică o persoană fizică identificată sau identificabilă.
O persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale.
Politica privind protecția și securitatea datelor personale a Primăriei este de a colecta numai datele personale necesare în scopurile menționate și de a solicita persoanelor vizate să ne comunice numai acele date cu caracter personal strict necesare îndeplinirii acestor scopuri.
Categoriile de date personale (clasice sau digitale) supuse prelucrărilor la nivelul serviciilor/birourilor/ compartimentelor din cadrul Primăriei sunt următoarele:
Pentru angajare:
- nume, prenume,
- data şi locul naşterii,
- CNP,
- seria şi nr. de la CI,
- Imaginea fotografică, conform standardelor;
- cetăţenia,
- semnătura,
- profesia,
- locurile de muncă anterioare,
- formare profesională – diplome, studii,
- situaţia familială,
- sexul,
- detalii de contact - număr de telefon personal, adresă de email, adresa de domiciliu/reşedinţă.
- permisul de conducere (în cazul şoferilor),
- date bancare,
- accidente de muncă,
- publicaţii,
- date din Curriculum Vitae.
Pentru activităţi privind relaţia UAT - cetăţean:
- Numele şi prenumele;
- Prenumele părinţilor/copiilor;
- Data şi locul naşterii;
- Domiciliul, reşedinţa;
- Codul Numeric Personal – cetăţeni români; Numărul de identificare naţional – cetăţenii altor state;
- Seria şi numărul actului de identitate – Cartea de identitate în cazul cetăţenilor români; Paşaportul – cetăţenii altor state;
- Imaginea fotografică, conform standardelor;
- Cetăţenia,
- Etnia;
- Proprietăţi;
- Semnătura,
- Situaţia medicală;
- Religia;
- Formare profesională – diplome, studii,
- Detalii de contact - număr de telefon personal, adresă de e-mail;
- Situaţia familială;
- Orientarea sexuală
Pentru soluționarea plângerilor/sesizărilor:
- Numele şi prenumele;
- Domiciliul, reşedinţa;
- Codul Numeric Personal,
- Semnătura,
- Detalii de contact - număr de telefon personal, adresă de e-mail;
Pentru încheiere contracte de furnizare de bunuri/servicii:
- Numele şi prenumele;
- Domiciliul, reşedinţa;
- Codul Numeric Personal;
- Semnătura,
- Detalii de contact - număr de telefon personal, adresă de e-mail;
- Profesia;
- Locurile de muncă;
Ne rezervăm dreptul de a solicita şi alte date, necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor serviciilor/birourilor/ compartimentelor din cadrul Primăria Comunei ---, strict în conformitate cu prevederile legale.
Sursa datelor cu caracter personal
Primăria Comunei --- . prin serviciile/birourile/compartimentele prin care-şi desfăşoară activitatea, colectează date personale direct de la persoana vizată sau de la terți (cum ar fi alte instituții ori entități care se adresează Primăria Comunei --- ori alte persoane vizate) sau din documente publice.
În cazul în care trebuie să prelucrăm date cu caracter personal obținute de la terți persoane juridice, aceștia din urmă au obligația de a vă furniza informațiile necesare cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal transmise.
Categorii de destinatari ai datelor cu caracter personal
Datele dumneavoastră personale sunt destinate utilizării de către operator (Primăria Comunei ---) şi sunt comunicate următorilor destinatari, dacă este cazul:
- Persoana vizată - cetăţeanul locuitor al comunei sau din altă localitate/angajatul;
- Inspectoratul Teritorial de Muncă;
- Instituţii bancare;
- Casa Naţională de Asigurări Sociale;
- Servicii de sănătate publică;
- Casa Naţională de Pensii Publice;
- Autorități publice;
- Poliție, Parchet, Instanțe;
- Organismele de asigurare a calității abilitate să efectueze activități de verificare asupra activității Primăriei Comunei ---;
- Instituţii către care persoana vizată solicită portarea datelor cu caracter personal;
Dezvăluirea datelor către terți se face conform prevederilor legale pentru categoriile de destinatari precizați anterior.
Perioada de stocare a datelor personale
Durata de stocare pentru fiecare categorie de date cu caracter personal este în conformitate cu prevederile legale, după care vor fi arhivate potrivit Legii Arhivelor Naţionale.
Drepturile dumneavoastră și modul de exercitare al acestora
Conform prevederilor legale aplicabile, beneficiaţi de dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la ştergerea datelor, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie şi procesul decizional individual automatizat.
Pentru exercitarea drepturilor dvs. vă rugăm să contactați direct responsabilul cu protecția datelor din Primăria Comunei --- în scris, pe adresa instituției.
Deasemenea, vă puteţi adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Bucureşti, Bulevardul General Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Romania, e-mail :
Prelucrările de date speciale sau întemeiate pe consimțământ
Atunci când prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera (a) ”persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice” sau pe articolul 9 alineatul (2) litera (a) ”persoana vizată și-a dat consimțământul explicit pentru prelucrarea acestor date cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice, cu excepția cazului în care dreptul Uniunii sau dreptul intern prevede ca interdicția prevăzută la alineatul (1) să nu poată fi ridicată prin consimțământul persoanei vizate” din GDPR, aveți dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia. Astfel, puteți modifica sau elimina consimțământul în orice moment, și vom acționa imediat în consecință, cu excepția cazului în care există un motiv legal sau un interes legitim pentru a nu face acest lucru.